Unieke buitenreclameactie: H&M geeft kleding weg in Mupi’s JCDecaux

HMBLOG1

Rotterdam is deze week één grote walk-in closet. Een sms’je is genoeg om op straat zo je eigen kledingkast in te lopen. H&M deelt namelijk kleding uit bij Mupi’s van JCDecaux!
Met een nog nooit eerder vertoonde buitenreclameactie bij JCDecaux viert H&M de opening van zijn totaal vernieuwde winkel in de Rotterdamse Koopgoot. De nieuwe zaak vormt een flagshipstore van H&M en is met 4500 vierkante meter de grootste H&M-winkel van Europa. Als feestelijk startsein heeft de Zweedse modeketen in samenwerking met JCDecaux en mediabureaus Mediacom en Kinetic een unieke actie opgezet.
Gedurende twee dagen, woensdag 15 en donderdag 16 oktober, maken alle bewoners en bezoekers van Rotterdam kans op gratis kleding uit de nieuwste collectie van H&M. Op vier locaties in het centrum heeft JCDecaux zijn Mupi’s omgetoverd in mooie showcases, waarin kledingstukken van H&M worden tentoongesteld. Deze kledingstukken kan je winnen door een sms te sturen en wellicht ontvang je een bericht terug met de winnende code! Door de winnende code terug te sturen opent de mupi vanzelf en kan je het kledingstuk eruit pakken.
In totaal zijn er 80 kledingstukken te winnen. De showcases van JCDecaux zijn te vinden op het Binnenwegplein en de Coolsingel, en in de Beurstraverse en de Karel Doormanstraat.
Bron: jcdecaux.blog.nl
Posted in Creatieve OOH campagnes | Tagged , , , , | Leave a comment

‘The Walking Dead’ take Vienna with augmented reality-digital signage campaign

The season premier of the zombie-centric hit TV show “The Walking Dead” was last night in Austria — with an added kick thanks to a gory augmented reality-digital signage campaign.
TV network Sky Austria and Austrian out-of-home ad firm Gewista (part of the JCDecaux Group) converted a Vienna tram stop into the “Scary Shelter,” a two-day experiential campaign featuring digital signage and augmented reality making it appear as though the zombie apocalypse was hitting the capital.
The installation combined zombie footage shot for the campaign with a real-time feed of the Vienna streetscape, surprising people waiting for trams and allowing passersby to “appear” in the screamfest.
Bron: digitalsignagetoday.com
Posted in Creatieve OOH campagnes | Tagged , | Leave a comment

Pictionary spelen in een winkelcentrum

Wie houdt er niet van een good ol’ spelletje op zijn tijd? Het Canadese bureau TrojanOne ontwikkelde een spontane versie van Pictionary in een winkelcentrum in Toronto. Verstopt in een abri, nodigde een jongeman je uit om het spel te starten. Hij begon met tekenen en interacteerde (tot op zekere hoogte) met de spelers. En wanneer je het goed had, kon je je op maken voor een grote verrassing: je won namelijk hetgene wat hij tekende.
De aanstekelijke film geeft het plezier van de actie en het spel goed weer. Precies de stemming die past bij Pictionary.
Bron: popthecampaign.nl 
Posted in Creatieve OOH campagnes | Tagged , , | Leave a comment

A hair-raising message

Produced by the Swedish Childhood Cancer Foundation, the ad shows a woman’s hair gracefully blowing in the wind as each subway train arrives. The unique image captivates passer-by who take pictures.
That’s when there’s a sudden twist. The woman’s hair entirely blows off and a message appears on screen. “Every day a child is diagnosed with cancer,” it says, followed by a message imploring individuals to donate.
The ad was modeled after a “shampoo ad blew the world away” earlier this year. The creators said they “used the same technique” to create their own version.
Bron: theblaze.com
Posted in Creatieve OOH campagnes | Tagged , | Leave a comment

Interbest breidt uit

interbest blog

Met de oplevering van het 100m² digitale scherm tussen Den Haag en Utrecht langs de A12, breidt Interbest haar digitale Randstad netwerk uit naar 7 locaties. Hiermee wordt vrijwel al het verkeer tussen- en naar de grote steden in de Randstad bereikt.

Interbest is al in 2012 begonnen haar toplocaties te digitaliseren. Op korte termijn wordt het aantal digitale schermen uitgebreid naar 10. Daarmee laat Interbest duidelijk zien dat zij structureel en substantieel in digitalisering investeert.

Digitale schermen bieden flexibiliteit in vorm, inhoud en timing. Directeur Meindert van den Heuvel: ‘Adverteerders kunnen zelf 24/7 hun content via hun mobiel (of ieder ander scherm) in 3 klikken aanpassen. We hebben advertenties gehad die alleen boven de 20°C te zien waren, of alleen tussen twaalf en twee uur, online campagnes die ´live´ werden uitvergroot, koppelingen met Facebook en andere externe data. Kortom, het is een manier om slimmer en spraakmakender voor een groot publiek te adverteren.’

Posted in Digital Out of Home Nieuws | Tagged , | Leave a comment