Villa Joep tram grootse afsluiter #GeefLeven campagne

Villa JoepVilla Joep heeft in Den Haag een bijzonder marketingmiddel ingezet in de strijd tegen neuroblastoom kinderkanker: een tram. De Villa Joep tram is onderdeel van de #GeefLeven campagne. ‘Deze campagne heeft voor een boost gezorgd van de naamsbekendheid van Villa Joep,’ vertelt Annemiek Meijer, projectmanager marketing en communicatie.
Bron: www.marketingtribune.nl
Posted in Out of Home Nederland | Tagged , | Leave a comment

Diergaarde Blijdorp laat olifant trompetteren in interactie abri

BlijdorpRotterdamse ov-reizigers die op de tram of bus staan te wachten, worden verrast door een olifant die tot leven komt op een digitaal scherm.

Exterion Media heeft in samenwerking met Diergaarde Blijdorp en reclamebureau IN10 een ‘wild life’ ervaring gecreëerd in een interactieve abri die te vinden is op de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam. De olifant reageert op de bewegingen van mensen in de interactieve abri, blaast wind uit en trompettert. Het is onderdeel van de publiekscampagne 2014 ‘Zomer in Diergaarde Blijdorp’.

Verder zijn twee schaduwbeelden van een olifant en een giraffe op abri’s te zien in de regio Zuid-Holland en de kustplaatsen in Zeeland, Zuid-Holland en Noord-Holland. Op de Blijdorp-Facebookpagina worden bezoekers ook uitgenodigd mee te doen aan een ‘schaduwdier-wedstrijd’.
Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director van Exterion Media: “De campagne is wederom een goed voorbeeld van hoe er extra aandacht kan worden gecreëerd door toevoeging van interactiviteit aan een buitenreclamecampagne.’
Bron: www.adformatie.nl
Posted in Creatieve OOH campagnes | Tagged , , | Leave a comment

Digitale personeeladvertenties van Indeed.com

Ter introductie van Indeed.com plaatste bureau Mullen op billboardlocaties relevante vacatures. Van begroeide billboards rondom een tuinier vacature tot een kapotte interactieve billboard bij een zoektocht naar een goede elektriciën.
Bron: popthecampaign.nl
Posted in Creatieve OOH campagnes | Tagged , | Leave a comment

Q-music claimt de zomer met strandstoel bij bushokjes

De komende week staan er op verschillende plekken in Nederland bushokjes met een strandstoel voorzien van een muzieksensor, die geactiveerd wordt zodra je gaat zitten.
De komende weken staat er in bushokjes in Hilversum, Zandvoort en Leeuwarden ‘de zomerse strandstoel van Q-music’. De strandstoel heeft onder andere een muzieksensor, die geactiveerd wordt zodra je gaat zitten. De strandstoel bij bushokjes moeten volgens Q-music voor een extra zomers gevoel zorgen.
Q-music: ‘De strandstoel in Zandvoort heeft nog een extraatje, namelijk een beachboy die als verrassing langskomt met cocktails.’ De radiozender zegt als merk continu te willen verrassen en doet dat op deze tropische dagen op zomerse wijze.
De zomerse strandstoelen staan nog t/m 29 juli op de volgende locaties
Hilversum: Groest, halte Groest
Leeuwarden: Zuiderplein, halte Beurs
Zandvoort: Jacob van Heemskerkstraat, halte Koper-Passerel/ station
Bron: www.adformatie.nl
Posted in Creatieve OOH campagnes | Tagged , | Leave a comment

Bijzondere anti-drugs campagne

Deze campagne uit Brazilië heeft als doel te waarschuwen voor het gevaar van drugsgebruik. De poster maakt op een creatieve en tegelijkertijd aangrijpende manier duidelijk dat drugs het menselijk lichaam verteert.
Bron: www.adeevee.com
Posted in Creatieve OOH campagnes | Tagged | Leave a comment