Vogels onthullen campagne


Brave, London has created this outdoor billboard to promote Nouvelle Soft toilet paper which is recycled. To show how close they are to nature they created a billboard that feed the local birds.

Bron: Bestads

Gepost in Creatieve OOH campagnes | Getagged , | Plaats een reactie

Nachtwacht komt tot leven via digital OOH campagne

Het nieuwe Rijksmuseum bestaat deze week 1 jaar, en ter ere van deze eerste verjaardag komen in samenwerking met KPN enkele topstukken uit de collectie van het Rijksmuseum tot leven. Op metrostations in Amsterdam en Rotterdam is met inzet van digitale abri’s een kunstgalerij gecreëerd waar onder andere de Nachtwacht op spectaculaire wijze tot leven komt!

Deze unieke campagne is een samenwerking tussen KPN, mediabureau Mindshare, out of home specialist Kinetic en digital out of home exploitant CS Digital Media.

 

Gepost in Creatieve OOH campagnes | Getagged , , | Plaats een reactie

Rijksselfie via interactieve abri

RijksselfieHet nieuwe Rijksmuseum is alweer 1 jaar succesvol open en daar staat KPN als hoofdsponsor graag bij stil met een aantal bijzondere activiteiten. KPN streeft er samen met het Rijksmuseum naar om kunst voor heel Nederland toegankelijk te maken.

Topstukken uit het museum komen tot leven in een digitale kunstgalerij op 75 digitale abri’s en 18 grote horizontale schermen in metrostations in Amsterdam en Rotterdam. Door CS Digital Media zijn zes interactieve abri’s ingericht waar reizigers ‘een meesterwerk’ van zichzelf kunnen maken. Ter plekke wordt een selfie gemaakt en gemonteerd in een meesterwerk naar keuze en het resultaat is direct te zien en te delen via de interactieve abri’s.

Op alle overige 69 digitale abri’s – voorzien van een mooie schilderijlijst – worden continu vijf schilderijen uit de Nederlandse schilderskunst vertoond, ook nog eens verrassend geanimeerd zoals Het melkmeisje van Vermeer dat echt melk schenkt en Rembrandts Nachtwacht in actie.

Deze unieke campagne is een samenwerking tussen KPN, mediabureau Mindshare, out of home specialist Kinetic en digital out of home exploitant CS Digital Media.

De kunstgalerijen zijn vanaf zondag 13 t/m zaterdag 19 april gratis te bezoeken.

Gepost in Creatieve OOH campagnes | Getagged , , , | Plaats een reactie

Smart parkeert op zijkant mupi

Smart zijkantOm aan te tonen dat er voor kleine auto’s altijd plek is, ‘parkeert’ Smart op de zijkant van een mupi. Terwijl de meeste adverteerders het credo ‘hoe groter, hoe beter’ hanteren wanneer het aankomt op buitenreclame en reclame in het algemeen, kan een kleine, goed gebruikte ruimte veel effectiever zijn dan een enorm billboard.

Door juist de smalle zijkant te gebruiken, wil Smart consumenten laten zien wat de voordelen zijn van een klein formaat auto in de stad.

Bron: adsoftheworld.com, marketingdirecto.com

Gepost in Creatieve OOH campagnes | Getagged , , | Plaats een reactie

50,000 US billboards will show famous artwork

Guernica_BillboardApproximately 50 masterworks of American art from five top museums’ collections will pop up for a month on as many as 50,000 displays nationwide, including static and digital billboards, subway platforms and trains, buses and bus shelters beginning in August 2014.

Those 50 works of art will be chosen by the public through online voting. Starting last week, everyone in the U.S. is invited to view 100 artworks nominated by the museums and vote for the ones on the Art Everywhere US website that he/she would most like to see reproduced outdoors.

Art Everywhere US is believed to be by far the largest outdoor art show ever conceived in North America. It is organized through a collaboration among five major museums plus the Outdoor Advertising Association of America, and artists, estates, foundations, and rights agencies. Displaying masterworks on outdoor billboards will make artwork part of the American landscape.

Voters will be able to share their votes through social media and once the displays are up in August, also share photos or access augmented reality features throughout their smart phones, including more background information about the artworks shown.

Bron: dailydooh.com

Gepost in Creatieve OOH campagnes | Getagged , , | Plaats een reactie