Q-music claimt de zomer met strandstoel bij bushokjes

De komende week staan er op verschillende plekken in Nederland bushokjes met een strandstoel voorzien van een muzieksensor, die geactiveerd wordt zodra je gaat zitten.
De komende weken staat er in bushokjes in Hilversum, Zandvoort en Leeuwarden ‘de zomerse strandstoel van Q-music’. De strandstoel heeft onder andere een muzieksensor, die geactiveerd wordt zodra je gaat zitten. De strandstoel bij bushokjes moeten volgens Q-music voor een extra zomers gevoel zorgen.
Q-music: ‘De strandstoel in Zandvoort heeft nog een extraatje, namelijk een beachboy die als verrassing langskomt met cocktails.’ De radiozender zegt als merk continu te willen verrassen en doet dat op deze tropische dagen op zomerse wijze.
De zomerse strandstoelen staan nog t/m 29 juli op de volgende locaties
Hilversum: Groest, halte Groest
Leeuwarden: Zuiderplein, halte Beurs
Zandvoort: Jacob van Heemskerkstraat, halte Koper-Passerel/ station
Bron: www.adformatie.nl
Posted in Creatieve OOH campagnes | Tagged , | Leave a comment

Bijzondere anti-drugs campagne

Deze campagne uit Brazilië heeft als doel te waarschuwen voor het gevaar van drugsgebruik. De poster maakt op een creatieve en tegelijkertijd aangrijpende manier duidelijk dat drugs het menselijk lichaam verteert.
Bron: www.adeevee.com
Posted in Creatieve OOH campagnes | Tagged | Leave a comment

Radio 1 introduceert Tour Taxi als ludieke reclame

Tour-taxiZoals bekend is op Radio 1 dagelijks vanaf 14.00 uur Radio Tour de France te horen. Om dit op ludieke wijze onder de aandacht te brengen, worden er in verschillende grote steden in Nederland speciale Tour Taxi’s ingezet. Leuk idee. Deze opvallende witte taxi’s zijn in Radio 1-stijl bestickerd, maar vervoeren ook vier heuse koersfietsen op het dak. En natuurlijk staat binnen in de taxi Radio Tour de France aan. ”Zo krijg je als passagier ‘live’ het echte Tour-gevoel en hoef je niets van de Ronde van Frankrijk te missen. Zelfs niet als je onderweg bent,” aldus het persbericht. Luisteraars die een Tour Taxi zien rijden en daar op Twitter of Facebook een foto van delen, maken kans om één van de fietsen te winnen. De taxi’s worden bovendien gebruikt om gasten van het BNN Vara-programma ‘De Nieuws BV’ van en naar de studio te brengen. Deze gasten zijn stuk voor stuk wielrenners of -kenners, aldus het bericht. Idee en uitvoering: reclamebureau Dear, i.s.m. Alter Media.
Bron: reclamewereld.blog.nl
Posted in Creatieve OOH campagnes | Tagged , , | Leave a comment

HBO kondigt nieuwe serie aan via graanadvertentie

HBOTer promotie van de nieuwe dramaserie The Leftovers onthult HBO vandaag een gigantische graanadvertentie. Met de tekst ‘What if your pilot disappeared?’ worden passagiers van honderden internationale vluchten aan het denken gezet. Want wat gebeurt er als 2% van de wereldbevolking – waaronder je partner, je kind of je piloot – zonder verklaring verdwijnt? Het gebeurt in The Leftovers.
De graanadvertentie beslaat een tarweakker van 365 x 120 meter en loopt parallel aan de A4 bij Schiphol. In totaal heeft het ruim 120 uur geduurd om alles uit te maaien. De verwachting is dat verspreid over drie maanden ongeveer 1,2 miljoen passagiers de graanadvertentie gaan zien. Vanaf de Kaagbaan, de drukste landingsbaan van Schiphol, is de uiting op 400 meter hoogte het best zichtbaar.
Posted in Creatieve OOH campagnes | Tagged , | Leave a comment

Mis geen Oranje-moment dankzij KPN

KPN WKDankzij KPN hoeven reizigers geen moment van het Nederlands elftal te missen tijdens het WK. Tijdens de wedstrijd Nederland-Chili konden reizigers op Rotterdam Centraal de wedstrijd live volgen op een digitaal scherm.
KPN benut met deze actie optimaal de mogelijkheden die digital OOH biedt, zoals het inspelen op de actualiteit.
Bron foto: www.spitsnieuws.nl
Posted in Creatieve OOH campagnes | Tagged , , | Leave a comment